Stevnedeltakelse

Før noen deltar i stevner, må de ha tatt kurset Ren Utøver, vi løser ikke lisens før dette er gjort.

Vi gjør oppmerksom på at klubben har et krav om at utøvere trener regelmessig med klubben og at det er klubben som bestemmer når man er klar for stevner. Som utøver representerer du ikke bare deg selv, men også Drammen Styrkeidrettslag

Huskeliste før stevner, dette er minimum.

• Obligatorisk drakt.
  • T-skjorte med rund hals, uten reklame, motiv, tekst, knapper, krage og lommer. Klubbskjorta er godkjent, men man kan ikke bruke stevneskjorter fra tidligere mesterskap.
  • Undertøy. Truse er sikrest, boxer må ha svært korte bein for å bli godkjent.
  • Strømper som dekker leggen i markløft, fotballstrømper eller lignende. Se under for logoregler.
  • Sko til knebøy og benkpress, veldig flate sko til markløft. Det må være sko beregnet til innendørssport og sålen må være flat. Joggesko er ubrukelige for formålet, mens f.eks. converse og sko for kampsport funker greit.
  • Matpakke og drikke – innveiing er to timer før stevnet og avhengig av antall deltakere og effektivitet i gjennomføring, kan det godt gå en hel dag.
  • Uthvilt kropp og hode – ingen spilling til kl. 3 natta før!

NB:

Alt utstyr skal være helt og rent og levert av godkjente utstyrsleverandører, se «Approved list» under. Der det ikke finnes godkjente leverandører, kan man bruke utstyr fra annen produsent, men da slår logobestemmelsene inn. Dette gjelder f.eks. sokker og t-skjorte. T-skjorter, sokker og annet utstyr som leveres av andre enn de godkjente utstyrsleverandørene skal være uten logo eller ha en produsentlogo som ikke er større enn 2*5 cm. Utstyrskontrollen kan være ganske rigide på det, i det minste i større mesterskap.

Valgfritt

• Belte
  • Knevarmere
  • Håndleddsbind.

Disse på stå på listen over godkjent utstyr fra utvalgte leverandører.  I Norge er ihvertfall  SBD, Inzer, Titan,  Eleiko, Rehband , Sling Shot og Wahlander representert.

Utstyrsløfting

• Benkpresskjorte
  • Benkpresskjortebelte
  • Knebøydrakt
  • Markløftdrakt
  • Knebind

Også dette må følge IPFs «Approved list».

Hvor kan du skaffe det du trenger?

Link til «Approved list«. Er du i tvil, styr unna.

På stevnet

• Innveiing er vanligvis to timer før stevnestart, sjekk terminlista. Innveiing gjøres med maksimalt truse og strømper.
  • Høyde på stativ for knebøy, benkpress og sikring kontrolleres og fylles inn i fremlagt skjema.
  • Det kan bli gjort utstyrskontroll. Alt skal være helt og rent og i henhold til regelverket.
  • Dopingkontroll kan bli gjennomført. Det er vanligvis etter gjennomført løfting. Husk hva du lærte på Ren Utøver.
  • Varm opp godt, det kan bli lange pauser mellom løftene, da hjelper det med god sirkulasjon.