Historisk klubbstevne

Drammen Styrkeidrettslag har i dag gjennomført et stevne med rekorddeltakelse av klubbens medlemmer. Vi hadde tretten løftere med, hvorav fem var debutanter og ytterligere to stilte for første gang med DSIs farger. I tillegg var alle i sekretariatet, plattingmannskap og lagledere fra klubben. Lagbildet ble fantastisk!

Alle utøverne kom gjennom med godkjente stevner og for mange ble det flotte personlige rekorder. Debutantene ble greit loset gjennom av klubbtrener og feilet vel bare på noen signaler, teknikken var fenomenal.  Ole Joakim perset i absolutt alt. Viggo var tilbake etter tre års fravær og løftet som om han aldri skulle gjort noe annet. Michel var tilbake etter skadeavbrekk og kvalifiserte seg greit til neste NM, med pers i samtlige øvelser. Denne gangen har han lovet å ikke skade seg før mesterskapet. Dagens tyngste løft ble tatt av John Alan, som fikk godkjent 342,5kg i knebøy, som er tyngre en den nord-amerikanske rekorden han vil slå. Lars og Eysteinn hadde en liten intern konkurranse på Wilks, som Eysteinn vant med 1.02 poeng. Eysteinn ble dermed stevnets beste løfter utstyrsfritt.

Vi vil selvsagt takke kakebakerne og kaffekokerne, som sørget for at det tallrike publikumet hadde noe å bite i mellom slagene, og alle som hjalp til med rigging og rydding. Dessuten fikk vi låne bord, stoler og aircondition av kampsportsenteret. Det siste var spesielt velkomment på det som ble årets varmeste dag, så langt. Det ble en lang dag, som vi avsluttet med pizza på Lizzis.

Neste stevne blir klubbmesterskapet i september, vi forventer to puljer da!

Ingen treningsfri selvsagt, men god sommer, alle sammen!